Strona ⚡ AMP

Co to jest strona AMP jak to działa i jak widzi taką stronę wyszukiwarka Google? Accelerated Mobile Pages (z angielskiego „Przyspieszone Strony Mobilne”) w skrócie: AMP. Projekt rozwijany jest pod przewodnictwem firmy Google. Cechą charakterystyczną stron AMP jest nacisk na szybkość ładowania się stron w przeglądarce nawet przy korzystaniu z pasma danych pakietowych o mniejszej przepustowości (EDGE, 3G). Jest to możliwe dzięki specjalnym mechanizmom JavaScript zarządzającym ładowaniem zasobów na stronie internetowej oraz usłudze AMP Cache. W grudniu 2018 roku najbardziej popularny system zarządzania treścią na świecie, WordPress udostępnił oficjalne rozszerzenie pozwalające na pełną integrację standardu AMP z stronami internetowymi stworzonymi używając tego oprogramowania. Strony internetowe AMP składają się z trzech głównych komponentów:
📌 Specyfikacji AMP HTML, która reguluje wykorzystanie kodu HTML ograniczając użycie niektórych elementów i zarówno w kodzie HTML oraz stylach CSS,
📌 AMP JavaScript, który zarządza ładowaniem treści i zasobów na danej stronie
📌 AMP Cache, czyli usługa walidacji i hostingu stron AMP
Źródło: Wikipedia
Zapraszam chętnych do kontaktu, szybko i jednocześnie dokładnie sprawdzę twoją stronę pod kontem szybkości ładowania, sprawdze czy można i w jaki sposób przyspieszyć ładowanie strony tak by podnieść jej wynik w wyszukiwarkach. Koszt stworzenia strony AMP jest stosunkowo niski w stosunku do nakładów pracy. Zachęcam wszystkich do stprawdzenia czy Twoja strona działa w technologii AMP AMP test zgodności strony

Czas ładowania strony

Wpisując fraze w wyszukiwarke Google, chcesz znaleźć interesująca Cię rzecz. Google zwraca w odpowiedzi wyniki. To co widzisz to tak zwane top 10 wyników, nie licząc płatnych reklam. Zastanów się czy chcesz by Twoja witryna internetowa byla w top 10 Google? Jeśłi chcesz by tak było to należy po pierwsze zbadać i ewentualnie poprawić kod strony. Nie polecam robić tego samodzielnie jeśli masz nie wielkie pojęcie o składni, budowie i jezykach programów. Dodatkowym aspektem jest to czy strona jest "bezpieczna" czy tzw. url zaczyna się od http:// czy https://. Kolejnym elementem mającym duży wpływ na wynik wyszukiwanego słowa kluczowego jest technologia w jakiej strona zostala zrobiona, przejrzystość kodu, miejsca w których zapisany jest kod js i css. Z pomoca przychodzi nam Google które daje rekomendacje co zrobić by strona miała jak najwyższąpozycję i była przyjazna dla użytkownika. Następnym bardzo ważnym elementem pozycjonowania stron są linki z innych, podobnych tematycznie stron. Im więcej takich linków zdobędziesz tym bardziej strona będzie pieła się w góre na liście wyszukiwarki Google. Osobiście uważam że płacenie za reklamy i klik, nie przynosi oczekiwanych skutków. Chodzi o to że płacisz za kliknięcie w link reklamowy który przenosi osobę szukającą na Twoją stronę, nie ma to jednak wpływu na to czy osoba szukająca produktu, uslug lub informacji, skontaktuje się z włascicielem strony. Naturalne linki ktore wpływają na pozycje strony sa o wiele lepsze i bardziej wiarygodne.